کد خبر : 131642

01

روز گذشته بازهم خبر ناگواری در رسانه ها منتشر شد که بسیاری از هموطنانمان را متأثر کرد.

روز گذشته بازهم خبر ناگواری در رسانه ها منتشر شد که بسیاری از هموطنانمان را متأثر کرد.

واژگونی اتوبوسی در کرمان با 20 کشته یکی از خبر های ناراحت کننده در سالهای اخیر بود که بی شک باید مقصر اصلی آن شناخته شود.

متاسفانه 13 نفر از سرنشینان این خودرو سر صحنه فوت کردند و 22 نفر نیز زخمی شدند که مطابق اعلام اورژانس 6 نفر از مصدومین در حال انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند و در مجموع تعداد تلفات به 20 نفر افزایش یافت.

به علت تصادفات رانندگی، سالانه خسارتی بیش از 12 هزار میلیارد تومان بر اقتصاد ملی کشور وارد می‌شود.

طبق آخرین آمار نوروزی در سال 94 ، بررسی شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در ایام نوروز نشان می‌دهد که چهار استان فارس، خراسان رضوی، تهران و خوزستان دارای بیشترین قربانیان حوادث رانندگی هستند.

دبیر علمی جامعه جراحان کشور در این خصوص می گوید: در کشور در هر 20 دقیقه یک نفر بر اثر حوادث از بین می رود ‏که این مشکل قابل پیشگیری است‎.

با مشاهده آمارها می بینیم که بیش از 235 هزار قربانی تصادفات جاده ای کشور طی 10 سال آماری وحشتناک است که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

بی شک عوامل زیادی در وقوع این حوادث و آمار ناگوار دخیل هستند که برخی مثل فرهنگ سازی نیاز به صرف زمانی طولانی دارد، اما برخی کارها مثل برطرف کردن مشکلات جاده ای ، از اقداماتی است که می تواند از این آمارها بکاهد.

متاسفانه دولت بجای اولویت بندی و تمرکز بر روی رفع این معضل بزرگ، که هر ساله جان بسیاری از هموطنانمان را می گیرد اولویت خود را در موارد دیگر قرار داده است.

یکی از مسئولین در این خصوص می گوید، بعد از رفع تحریم‌ها چشم همه به این است که شرکت‌های خارجی تولید کننده هواپیمایی با ایران قرار داد ببندند و کمبودهای هوایی ما را در بخش حمل و نقل هوایی جبران کنند،  سخن از حدود 40 میلیارد دلار واردات هواپیما است که در طی سال های آینده در ایران انجام می‌شود.

آیا نمی‌شود بخشی از 40 میلیارد دلار را سرمایه گذاری کرد و حالا که قرار است تحریم‌ها برطرف شود با شرکت‌های دارای بِرَند وارد مذاکره شده و تحت لیسانس آنها شروع به ساخت و ساز هواپیما کنیم. ما نیازمند تعداد زیادی از هواپیما در بخش حمل و نقل هوایی هستیم.

آیا باید همه را وارد کنیم؟ به جای اینکه همه را وارد کنیم، بهتر است در داخل سرمایه گذاری کرده و شریک خارجی نیز بگیریم که گشایش بزرگی در این صنعت در کشور ما پدید بیاید.

با این روند اجرایی برنامه ها در دولت و اولویت بندی دست چندم برای ترمیم جادهای کشور ، نباید امیدی به اصلاح این روند داشت، و باز هم باید منتظر حوادث این چنینی بود.

01 02 03 04 05 06 07 08 09