کد خبر : 143288

اندیمشک جوان : بيش از ۲۰۰نوع ويروس شناخته شده كه به دستگاه تنفسي فوقاني اثر گذاشته و باعث سرماخوردگي مي‌شوند. براي اينكه سيستم ايمني بدن به بهترين نحو وظيفه خود را كه مبارزه عليه ويروس‌هاي سرماخوردگي و آنفلوآنزا است، انجام دهد، بايد مواد مغذي حياتي را دريافت كند. به گزارش شفاف:افرادي كه بيش از حد […]

اندیمشک جوان :

بيش از ۲۰۰نوع ويروس شناخته شده كه به دستگاه تنفسي فوقاني اثر گذاشته و باعث سرماخوردگي مي‌شوند. براي اينكه سيستم ايمني بدن به بهترين نحو وظيفه خود را كه مبارزه عليه ويروس‌هاي سرماخوردگي و آنفلوآنزا است، انجام دهد، بايد مواد مغذي حياتي را دريافت كند.
به گزارش شفاف:افرادي كه بيش از حد معمول سرما مي‌خورند، از مكمل‌هاي بالا برنده سطح ايمني بدن استفاده نمي‌كنند. سلامتي مجاري تنفسي به دريافت هواي فاقد ميكروب و آلودگي وابسته است. بيش از ۲۰۰نوع ويروس شناخته شده كه به دستگاه تنفسي فوقاني اثر گذاشته و باعث سرماخوردگي مي‌شوند. براي اينكه سيستم ايمني بدن به بهترين نحو وظيفه خود را كه مبارزه عليه ويروس‌هاي سرماخوردگي و آنفلوآنزا است، انجام دهد، بايد مواد مغذي حياتي را دريافت كند. اين مواد عبارتند از:
ويتامين A

اين ويتامين در موادي از قبيل: جگر، انواع ماهي از جمله قزل آلا، قباد و شاه ماهي، كره، تخم مرغ هستند، همچنين هويج، انبه، سيب زميني، زرد الو، كدو حلوايي و سبزيجات سبز تيره نيز تامين‌كننده بتا كاروتن هستند كه در بدن فرد به ويتامين A تبديل مي‌شوند. كمبود دريافت پروتئين خطر ابتلا به عفونت را افزايش مي‌دهد.

امگا۳

برخي از مواد حاوي امگا۳ مانند: ماهي قباد، قزل آلا، ساردين و ماهي‌هاي روغني غني از اسيدهاي چرب امگا۳ هستند.

روي

افرادي كه بيش از حد معمول سرما مي‌خورند، مي‌توانند از مكمل‌هاي روي كه سطح ايمني بدن را بالا مي‌برند استفاده كنند. روي يك ماده معدني مورد نياز براي سيستم ايمني است. برخي از مواد حاوي روي عبارتند از: انواع صدف، گوشت‌هاي قرمز بدون چربي، مرغ، غلات سبوس‌دار حاوي روي.

استراحت كنيد تا سريع‌تر بهبود يابيد

براي تجديد قواي سيستم ايمني، بيمار نياز به استراحت دارد و عدم توجه به علائم يك عفونت ويروسي و ادامه كار و فعاليت در حين بيماري مدت ابتلاي وي به اين بيماري را طولاني‌تر مي‌كند.

استفاده از مايعات مغذي و مقوي :

از انواع آش‌ها و سوپ‌ها به عنوان جايگزين وعده اصلي استفاده شود. البته در اين امر بايد تعادل صحيح انواع مواد مغذي را دارا باشند.

پروتئين

برخي از موادي كه حاوي پروتئين هستند عبارتند از: ماهي، مرغ، گوشت قرمز بدون چربي، لبنيات و مخلوطي از حبوبات، مغزها، دانه و غلات سبوس دار. اگر فردي دچار كمبود پروتئين شود، خطر ابتلاي او به عفونت افزايش مي‌يابد.